mandag den 15. december 2014

Til samtale hos chefen....

"... Jeg gik med tunge skridt på vej ind mod chefens kontor, mens jeg stille reciterede nogle ting jeg havde regnet ud for et par dage siden...


Lad mig nu se... Jo... 1700 timers underskud på nattesøvn i de sidste to år og kun indhentet 900 timer ved at sove på andre tidspunkter... Altså mangler jeg stadig 800 timer eller 35 døgn på to år... Blev træt bare ved tanken...


Jeg bankede på døren, hun svarede ikke, jeg gik ind alligevel... Hun kiggede blot på mig med sine trætte, blanke øjne, der tydeligt bar præg af nattens anfald... Jeg fremlagde mine argumenter, men hun rynkede blot på næsen, virkede pænt ligeglad og forlangte jeg serverede hendes morgenmad... Efter morgenmaden hidkaldte hun den lokale taxa og kørte på kontoret ude i byen...


Ryttede op i kantinen, kiggede på uret, jo... jeg kunne vist godt nå en lur over skrivebordet inden der igen skulle stemples ind... Vågnede brat da en teknikker ringede, aftale blev lavet... Faldt igen hen, men så kom en fragtmand med et par kasser med personligt pleje til chefens private badeværelse... Nå prøvede igen... Men måtte opgive, var simpelthen for vågen denne gang, så kunne lige så godt påbegynde diverse by-ærinder for chefen, samt kontakte diverse kommunale samarbejdspartnere...


Startede firmabilen for at hente chefen for at køre hende til ridning, på kontoret skulle der tages nogle vigtige beslutninger på hendes vegne så vi blev lidt forsinkede... Under turen på vej mod rideanlægget forhørte jeg chefen om muligheden for lønforhøjelse, det afviste hun, ligesom julefrokosten og andre sociale begivenheder var sparet væk igen i år...


Efter ridning stod den på konsulentbesøg og derefter returtransport i firmabilen til hjemmekontoret... Hjemme i kantinen brokkede chefen sig højlydt over at der ikke var aftensmad klar, så jeg måtte hurtigt lave noget klar, men det faldt ikke i god jord...


Efter endt bespisning af chefen og øvrige repræsentanter forlangte hun  at jeg skulle lægge vasketøj sammen, så hun kunne repræsentere virksomheden med værdighed i den kommende uge... Igen forsøgte jeg at fastholde mine krav, truede endda med fagforening, men det havde kun den effekt at hun grinte af mig...


Nu ligger hun og sover, men det er en stakket frist, for hun hidkalder mig sikkert flere gange om natten for at varetage nødvendige opgaver... Indtil da vil jeg arbejde for at gøre kontoret klar til i morgen, samt forberede chefens kantineordning..."






Tjaa... det er ikek altid en dans på roser at gå hjemmepå TAF,ujævne søvnmønstre, social slagside og roterende fis i kasketten ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar