tirsdag den 6. marts 2012

...Om at glemme sig selv

Ombygning, møder med håndværkere, arkitekter, ergoterapeuter, sagsbehandlere, kommunikationskonsulenter, ny øjenstyringscomputer, nye møbler/beslag/stativer, dialog med store svenske medicinalfirmaer, forældremøde i børnehaven, netværksarrangementer...

Tja det er bare en del af de ting vi skal den næste 1½ måneds tid, så er glad for jeg er godt gift med et planlægnings-geni, når jeg mest af alt selv kan betegnes som et organisatorisk rodehoved...

Nogle gange hænder det man ikke selv kan følge med, man glemmer ting og aftaler, men værst af alt glemmer man at tage sig lidt af sig selv og dem man holder af... Jeg har altid været villig til at hjælpe andre, måske også lige været lige flink nok... Men sådan er jeg født ud af en familie af "pleasere" . Men nu er det slut og nok er nok, det var jeg ihvertfald fast besluttet på...

Jeg tillader mig ihvertfald at være så egoistisk i et stykke tid, at jeg vil have noget igen... er det virkeligt for meget at forlange... Nej vel...

Skal også blive bedre til at sige til mig selv : "Slap nu af, lad støvkluden ligge, løb en tur eller smid dig på sofaen..." "Jamen jeg kan jo sove når jeg bliver gammel"... "Har du set dig selv i spejlet, du er jo ved at degenerer mand!" Ja ok måske lidt overdrevet, men det fremmer som bekendt forståelsen...

Så nyd livet, få det bedste ud af det, det er jo trods alt kun til låns
(med mindre man er af en anden religiøs observans end skribenten)

TT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar