fredag den 9. marts 2012

Betydningen af et stærkt netværk...

Livet med et handicappet barn kan koste rigtig meget på det sociale plan, vi har mistet venner og sågar familierelationer på "Projekt Emelie" men med devisen om at hvis ikke de kan følge os, så kan vi heller ikke følge dem, har vi kunnet komme videre...

Men et netværk er vigtigt, om det er vigtigere for forældre som os ? Det vil jeg frygtelig gerne bilde mig selv ind, men har ingen faglig viden der underbygger min sære teori. For mit personlige vedkommende er familien et og alt, men nogle gange kan man få opfyldt nogle andre sociale behov gennem ikke familiære relationer.

Har flittigt deltaget i børnehavens mange tiltider sære arrangementer, fordi jeg følte det gav noget vigtig tilknytning, men da LEV i samarbejde med børnehaven inviterede til netværksaften var jeg sgu lidt skeptisk, det indrømmer jeg gerne nu...

Valgte og deltage, og sjældent har jeg truffet en så fornuftig beslutning... de mennesker vi mødte der havde så meget at dele og give, at vi selv fandt overskud til at give igen.

Vi bruger hinanden til rigtig mange ting, vi hjælper hinanden med kommunensernes evindelige paragraf helvede og ansøgningsbureaukrati, vi kan pjatte, tale alvorligt, hygge, græde og le sammen og tage pis på hinanden... Alt sammen i en befriende tone, der i den grad løsner op for dagligdagens trummerum...

Så kom ud af skabet, find et netværk eller start et selv det vil i ikke fortryde... Ved godt det kan være svært, endog rigtig svært, men tro mig det giver så meget igen...Husk på jeg taler af erfaring :)

TT

1 kommentar:

  1. Hej Thomas,
    Når jeg læser dit indlæg, tænker jeg, ja, det er lige præcis sådan vi har det når vi bliver beriget med børn, der falder uden for det 'normale' .... Vi mister, men vi skaber mere ... Når vi tager et valg er der nogen der opfatter det som et fravalg OG det er da bare ærgerligt! ... Derfor er netværk GULD værd!
    Jeg skrev for nylig om venskaber på min blog ... den kan du læse her, hvis du ikke allerede har læst den.

    Ønsker dig og din familie en skøn weekend ;) ... Rikke

    http://rikkestruve.blogspot.com/2012/02/hvem-bliver-jeg-sammen-med-dig.html

    SvarSlet